donderdag 27 november 2014
Oke. Vandaag gebeurde er iets. Wat ik eigenlijk niet wil vertellen omdat ik me schaam. Ik schaam me voor het feit dat ik nog steeds zwak ben. Maar hoe ik er verder op reageerde was iets dat mijn hoop gaf. Hoop voor verbetering. Dus hierbij ga ik een gênant moment vertellen.

Door wat problemen in mijn privé leven ging het een tijd slecht qua eten. Nu gaat het opzich weer redelijk alhoewel vorige weekend... Laten we het daar maar niet over hebben. In ieder geval ben ik wat aangekomen. Ik wil me eigenlijk niet meer wegen pas op 1 januari 2015 maar ik ga mezelf wel weer wegen. Alleen het is een grote drempel geworden. Maar als het eten nu blijft zoals het is.. (Dus goed gaat) ga ik me rond half december weer wegen. Om de 'schade' te zien. Ook wil ik vanaf volgend jaar actiever bloggen en elke week een update geven over hoe het ging qua voeding, sport.. vooruitgang. Handig voor mijzelf maar ook misschien voor jullie?

Nou hier komt het gênante moment: 

Ik heb momenten dat ik sterk in mijn schoenen sta. Dat ik "nee" kan zeggen tegen koekjes, snoepjes, ijsjes, chips.. Pepernoten. Noem het maar op. Maar als je niet lekker in je vel zit en je oude gewoontes weer naar boven komen drijven.. Zit je in een moeilijk pakket.

Maandag avond had mijn moeder een van mijn favoriete koeken gehaald. Ik had ze kunnen weerstaan tot nu toe. Ik at binnen een minuut 3x een stroop koek (185 kcal per stuk ) op. Ik genoot er niet eens van. Het volgende moment stond ik de keuken en had ik de keukenkastjes alweer opgetrokken. Ik zag gelijk waar dit heen ging.

Ook de gedachtens kwamen gelijk weer in mijn hoofd. "Waardeloos. Vet varken. Eet maar. Wordt lekker dik. Lelijkerd." Ik heb het nog netjes gehouden. Ik gebruik eten om mezelf nog slechter te laten voelen. Ik weet dat ik er maar 1 seconde van ga genieten en daarna mezelf alleen maar ergere ga haten.

Opeens bedacht ik: NEE. Ik deed de kastjes dicht. Ik ging nadenken. 3 koeken is 555 kcal. Dat is geen ramp. Ik kan deze dag nog gewoon goed maken. Dus ik veranderde het eten van de dag, maakte een andere planning en behaalde uiteindelijk toch gewoon mijn vetten, koolhydraten en eiwitten! Voordeel van iifym. ;)

Dus die 3 koeken werden uiteindelijk geen cheat (een cheat is bij mij eten wat niet in mijn macro's past). Dus vandaag was gewoon een goede dag qua eten. Eigenlijk was deze dag niet alleen goed qua eten, ik ben ook trots op de manier hoe ik deze situatie heb aangepakt. Ook al zou je het niet zien op die manier. Voor mij is het een goede stap in de goede richting.



3 reacties:

Unknown zei

tof dat je het bloggen weer hebt opgepakt en ook plannen hebt om dit vaker te doen. het is denk ik een mooie manier om dingen van je af te schrijven in plaats van op te kroppen. En je schaamte momentje.. tsja ik ken het maar al te goed. met name op momenten wanneer je niet lekker in je vel zit, al weet ik zelf er steeds beter mee om te gaan en jij zo te lezen ook. het is niet gemakkelijk en heeft tijd nodig maar ik sta er positief in. hoe dan ook. je bent een topper M, en gaat de goede richting op. keep it up. we got this. x joél

Unknown zei

ik vind het heel goed hoe je de situatie optijd hebt opgelost. je mag trots zijn op jezelf! en ik verheug me er al op dat je vaker gaat bloggen. <3

Unknown zei

Ik zie nu deze blog pas en ik ben wel benieuwd of je een andere insta hebt?

 photo kip.gif
Follow on Bloglovin

Volgers