vrijdag 20 juni 2014
Vorige week had ik een foto op instagram gepost van een blikje cola zero. Want ik geef toe zo nu en dan drink ik het. Ik voel me er niet schuldig om en ik geniet ervan. Normale cola kan ik niet drinken vanwege de suiker (het doet pijn aan mijn tanden). Deze kan ik wel drinken en het smaakt veel beter dan normale cola of light cola (gadverdamme). Maar cola zero bevat wel ''chemische'' stoffen.






    
Cola zero bevat aspartaam. Dit een stofje die veel zoeter is dan suiker. Het wordt in heel veel producten gebruikt waaronder cola zero. Verder zitten er nog meer stofjes (e-nummers e.d.) in. Deze stoffen doen niks voor je lichaam. Er zitten geen voedingswaarde in en dus ook ook geen calorieën. Met ''ze doen niks voor je lichaam'' bedoel ik niks goed tenminste. Cola is namelijk slecht voor je tanden maar er gaan ook geruchten dat je van light producten geen vol gevoel krijg maar juist een honger gevoel! Een honger gevoel geven ze mij niet, maar andere mensen vinden van wel.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld een zelf gemaakte yoghurt-fruit smootie. Deze bevat wel voedingswaarden en doet wel goeie dingen voor je lichaam. Maar dit bevat natuurlijk dan ook weer calorieën. Verder als je iets zoekt met nul calorieën kan je natuurlijk ook gewoon water drinken! Dit bevat ook 0 calorieën en doet wel goeie dingen voor je lichaam!









Ondanks dat ik van dit allemaal op de hoogte ben, drink ik nog steeds weleens cola zero. Ik vind het een handig product. Ze verkopen het overal (bioscoop, restaurants e.d.) en het is hartstikke lekker. In een 80/20 levensstijl is dit product gewoon perfect.

Conclusie: Cola zero yes or no? Yes! Maar wel met mate natuurlijk. Ik zou het sowieso niet doordeweeks drinken, maar een keer in het weekend? Kan geen kwaad.

Drink jij weleens cola zero of light producten?


0 reacties:

 photo kip.gif
Follow on Bloglovin

Volgers